24 Ocak 2013 Perşembe

TTNET FİBERNET Reklam Kampanyası


‘’TTNET FİBERNET’’ REKLAM KAMPANYASI ANALİZİ

Giriş

        TTNET Fiberneti 2012 ile birlikte kendini yeniden canlandırdı ve bunun için reklam kampanyası başlattı. Konusunu iyi bir şekilde belirleyen TTNET yaptığı reklam çalışmasıyla fibernetin içeriğini anlatmaya ve insanları buna hazırlamaya çalışmaktadır. Bilgi ve tasarım olarak reklam çalışmasının başından sonuna kadar olan kısmında genel olarak bir başarı görünse de gözden kaçan ve düzeltilmesi gereken önemli noktalar var. Reklam yaratıcı sürecini TTNET reklamlarını yaptıkları reklam kampanyası üzerinden anlatarak bana göre düzeltilmesi, eklenilmesi, değiştirilmesi gereken kısımlarının anlatmaya çalışacağım.


Kampanya İncelenmesi…

        Öncelikli olarak reklam kampanyası 3 farklı reklam olarak yapıldı. Birinci reklam çalışmasının giriş kısmında reklamın ışıklı ve efektler katarak başlayıp Ceza’yı göstermesi reklamın hızlı bir şeyler olduğunu vurgulama konusunda önemli bir noktayı yakalamış ve müzikle bir uyum içerisinde hareket etmektedir. Reklam içerisinden kullanılan görseller az ve dikkatleri bir noktada toparlamayı başardığı söylenebilir. Reklamın devamın da genç bir erkek bilgisayar başında otururken bilgisayarda indir yazısına fareyi götürürken, Ceza’nın gelip ‘’Hey fiber hıza hazır mısın!’’demesi kendisini hemen çekmiyor. Çünkü reklam içerisine dâhil olurken giriş daha etkili olmalı ki kendisini izlettirsin. Onun yerinde ‘’Hey sen fiber hızına hazır mısın? ’’ demesi daha samimi olmasını sağlayacaktır. Çünkü bizim ülkemiz kolektif bir toplum yapısı olduğu için samimiyet önemlidir. Ayrıca indir ile bir başlangıç yapılması(Resim 1) her ne kadar hızını bir kısmını ifade etse de tam anlamıyla hız için sadece indirme konusunda kalmamalı bunun yerine genç bir internet sayfasını açarken yavaş yavaş açılmasını gösterse daha etkili olabilirdi. Çünkü Türkiye’de bağlantının uzun süreli açılması önemli bir sorun olduğundan bununla başlamak daha mantıklı olabilirdi. Ceza’nın rap müzik ile bunu anlatması reklamın hız konusuna vurgu yapmaktadır. Ancak sözler içerisinde dizi, reklam indir, çabuk indir gibi mesajlara yer verilmekte ve kalitesinin HD kaliteli olmasından bahsetmektedir.










        Aynı şekilde ışık geçişleriyle(Resim 2-3) genç tarafından rap müzik şeklinde Ceza ile aynı mesajlar verilmektedir. Türkiye’nin de buna hazır olması gerektiğini söylemektedir. Sürekli TTNET ve fibernet birlikte kullanılarak mesaj tekrar tekrar kullanılmaktadır. Bu şekilde reklam kendisini hatırlatma konusunda başarılıdır. Ancak reklam içerisinde indirilecek olanların yasallığına değinilmemesi bir risk taşımaktadır. Bunun için TTNET içerisinde bulunan filimler gösterilse reklam hukuki olarak bir sorun çıkarmaya yol vermeyecek şekilde yapılsaydı, mesajı hem aktarmada hem de sorun açmayacak şekilde sunulabilirdi. Reklam içeriğinde eksik olan noktaların bir kısmı rap müziğin ardından az çok bahsedilse de yetersiz kalmaktadır. Fibernetin ne olduğunu anlatan reklamda internetten daha hızlı internet olarak anlatılması fibernet için önemli bir açıklamadır. Fibernet ve rap müziğini beraber kullanılması da reklamın en önemli noktalarından birisidir. Çünkü rap müziği tarz gereği hızlı olan bir müzik tarzıdır. Ceza Türkiye içerisinde bulunan en iyi rap sanatçılarından birinin olması ve Türkiye çapında bilinen birisi olması reklamın hatırlanması ve mesajın aktarılması açısından önemlidir. ‘’TTNET’ teki fibernete alış Türkiye’’ mesajının sık sık verilmesi de insanların reklamı hatırlamasını arttırmaktadır. Müzik ve renk uyumu olarak çok iyi bir başarı elde etmişlerdir. Ama reklam içerisinde kullanılan ışıklar ve çizgilerin daha çok geçiş şeklinden vermesi reklamın etkiliğini artıracaktı.


        Birinci çalışma içerisinde kullanılan şahıs genç bir erkek olmasından dolayı erkek ve kadın eşitliğine pek uygun olmamış ve hedef kitlesi gençler olan reklam içerinde geleceğe yönelik bir yatırım olarak da düşünülmesi reklamın başarısı için önemlidir. Reklam kısa vadeli olarak değil uzun vadeli olarak mesajlar vermektedir. Reklam yaratıcı sürecine baktığımızda bilgi ve tasarım genellikle uyumlu hareket etmiştir. Kullanılan metinler de sık sık tekrar edilmesi de reklam açısından önemlidir. Reklam da kullanılan kişilerin ellerinde kullanılan efektler görsel açıdan insana hız mesajını vermektedir.Dış sesin kullanımı,verilen mesajların net bir şekilde tekrar etmesi(Resim 4) ve TTNET satış noktalarına yönlendirmesi reklamın insanları harekete geçirmesini sağlayacak düzeydedir.









         Üçüncü reklam çalışması oyunlar ve oyunların hızına yönelik mesajlar vererek (Resim 7) TTNET fiberneti anlatmaya çalışmış oyunları sorun yaşamadan hızlı oynamasına mesaj vermektedir. Bu konu ile ilgili olarak oyunlar içerisinde bulunan, insanların huzursuz olmasına neden olan oyun hızlarının yavaş ve donarak oynanılmasına fibernet ile son verileceği, mesajı verilerek bu sayede dünyada en çok kazanan oyun sektörüne de vurgu yaparak birinci ve ikinci reklam çalışmalarından sonra daha genç bir yaş grubuna yönelik mesajlar verilmektedir.Ancak bu çalışmada da dikkat edilmesi gereken nokta düşük yaş grubuna seslenirken derslerine çalışmalarını engelleyici bir mesaj gibi algılanması ve ailelerin buna tepki gösterebileceği konusu da göz ardı edilmemelidir. Gençlerin daha hızlı oyun oynamasına vurgu yapan dış ses ile birlikte fibernet hızı 3 farklı reklam ve Ceza ile birlikte kullanılan 3 kişi tarafından anlatılmaya çalışılmıştır.





        Sonuç olarak; bu reklam kampanyası TTNET fibernet açısından çok önemli ve yenilikçi bir çalışmadır. Genel olarak başarılı ama başarılı olarak ele almak için üç reklamın beraber düşünülmesi ile tam olarak söylenilebilir. Mesajlar tek tek verilse de reklamın yaratıcı süreci içerisinde mesajların en azından bir sonraki reklam çalışmalarına atıfta bulunacak ve onu merak ettirecek şekilde verileseydi, reklam çok daha başarılı olabilirdi. Kullanılan her öğe, karakter, renk, efekt, hız, müzik reklamda çok uyumlu bir şekilde kullanıldığını söylemek yanlış olmaz. Bence bu kampanyanın dördüncü bir çalışmasının yapılması gerekir. İlk üç çalışmada kullanılan kişilerin bulundukları çalışmalardaki mesajların uygulamaya geçmiş hali ile verilerek, Ceza ile birlikte ‘’Biz TTNET fibernete alıştık Türkiye’’ mesajının verilmesi reklamın başarısını katlayacaktır.